Feb 20, 2010

AniSupUtara Putrajaya Menyuntik Elemen Islam...

Assalamualaikum...


Minggu lepas, ana bersama dormmate pergi makan malam di sebuah restoran di Putrajaya, itulah Restoran AniSupUtara. Kami pergi pun sebab kedai ni saja yang buka, lalu kami pun masuk kedai tersebut.





Ana begitu kagum dengan restoran ini, begitu mewah dan well organized. Didengarkan dengan lagu-lagu nasyid, diserikan dengan gambar-gambar Islamik dan dilayan dengan nilai murni Islam. Dari luar nampak macam biasa, tapi hakikatnya LUAR BIASA. Inilah kali pertama ana menjejak kaki ke restoran orang Melayu tetapi penuh dengan elemen Islam.


Pada pendapat ana, restoran macam ni perlu ditambah lagi di Malaysia. Barulah orang nampak yang restoran Islam ini kemas, mewah dan teratur, sekaligus mencerminkan imej Islam itu sendiri. Banyak restoran yang kita tengok sekarang terutamanya milik orang Melayu tidaklah seperti yang kita mahukan. Ada tempat yang kotor, layanan tak mesra, service lambat, tak teratur dan lain-lain. Sepatutnya, restoran orang Islam, sistem pun kena ikut nilai Islam. Barulah nampak kecantikan Islam.


Ana cuba makan nasi ayam dan air bandung. Memang sedap dan harga berpatutan. Nasi ayam RM4.00 dan air bandung RM1.70. Agak berbaloi bagi ana. Wajar untuk diberi kepujian untuk restoran seperti ini...Teruskan Usaha!!











2 comments:

  1. Salam,
    Ani sup Utara kt tempat ana xpulak begitu suasananya..
    mungkin lain tempat lain caranya,
    Wallahualam..

    ReplyDelete