Dec 14, 2009

Team Bola Malaysia Perlu Rendah Diri dalam Perlawanan...

Berjumpa lagi...

First of all, tahniah kepada Malaysia kerana berjaya ke final.

Setahu saya, team Malaysia is already well-trained in football. However, mengapa dalam kebanyakan perlawanan Malaysia masih lagi belum dapat menunjukkan pertunjukan yang betul2 memuaskan.

Pada pendapat saya, team Malaysia perlu menerapkan sikap merendah diri dalam perlawanan pada setiap masa, tidak kira ketika leading atau sudah ketinggalan gol. Sebagai sebuah negara beragama rasmikan Islam, pemain Malaysia perlulah menunjukkan sikap yang baik demi menjaga nama baik negara. Mungkin disebabkan sikap ini tidak dititikberatkan, Malaysia banyak kalah dalam perlawanan antarabangsa.

Cuba kita fikirkan kebaikan yang kita dapat daripada sikap ini, pertama - pasukan lawan akan bersangka baik dengan kita, kedua - menunjukkan sikap yang baik terhadap para penonton, ketiga - tidak kira kalah sekalipun para pemain tetap berpuas hati kerana dihormati oleh orang lain, keempat - bila menang para pemain akan begitu berpuas hati kerana berjaya mengalahkan pihak lawan dan berjaya menunjukkan sikap yang baik terhadap semua orang.


Oleh itu, saya berharap team Malaysia akan menambahkan prestasi bukan setakat strategi perlawanan tapi juga sikap yang baik...Majukan Sukan untuk Islam!

2 comments:

  1. Salamullah 'alaik.

    Apa kata, usulkan satu polisi yang akan diubah menjadi dasar pemain-pemain bola sepak Malaysia yang beragama rasmikan Islam iaitu, pemain mestilah berpakaian menutup aurat dengan sempurna???

    Majukan sukan untuk Islam kan?

    Mudah-mudahan, akan ada kemajuan untuk arena sukan negara.

    ReplyDelete
  2. Ana setuju dengan anta...mmg betul pun...

    ReplyDelete